Bloggnorge.com // Strikkehege

Strikkehege

Strikking <3

Hola!

Kategori: Strikk og lignende | 0 kommentarer » - Skrevet torsdag 15. august , 2019 kl. 16:34

Hola! Eller hei. Lite innlegg fra en i feriemodus. Her nytes late dager med sol og varme. Og ja, det er varmt. August er den varmeste og fuktigste måneden i Spania. Vi kom til huset 31 juli på kvelden, godt å komme hit igjen. Lempet inn bagasje før vi gikk ut for å spise middag.

Hola! Or hi. A little post from me in Spain on vacation. We are really enjoying varm sunny days. And Yes, it is warm. August is that month when the temperatur and humidity is at the top. We arrived 31 of july in the evening, just got the suitcases inside before we went out for dinner.

Her bor vi☀️

«Stripa» ligger ca 10 minutters gange fra huset og der er det en rekke restauranter og barer. Vi endte opp på en indisk, og maten var som alltid nydelig.

«The Stripe» is about 10 minutes walk from our house where se find a lost of restauranter and bars. This night we choosed indian couisine, and it was really good, as always.

1. August hadde vi avtalt time hos tannlegen. Pleier å gå her i Spania, da det er minst like bra som hjemme og halv pris. Hadde time først 11.30 så vi var ikke på stranda den dagen.

August the first we had an appointment at the denist. Since it is about half the price as in Norway we visit him once a year, when we are here in Spain,

Dagen etter, fredag skulle vi ta fotpleie hos Anna Serbakova, det var bare så bra. Gammel hud ble fjernet etter alle kunstens regler. Deretter fikk jeg tåneglene lakkert. Kan absolutt anbefales.

The day after we had pedicure, and it was really nice. Old skin removed and I got my nails polished.

Deretter dro vi en tur på stranda, og vi gikk til og fra. Riktignok korteste vei denne dagen, men alt er bedre enn ingenting. I forkant hadde vi kjøpt kjølesekk og strandteppe samt at vi hadde med en sekk stor nok til å få plass til håndklær, bøker, små hodeputer.

After we want to the beach, and we walked. The  beach is about 20 minutes walk from the house. Before leaving Norway we bought a cooler to carry o the back, and we had also a backpack big enough for our towels,book etc.

Stranda vi pleier å være på er Le  Caleta/Cabo Roig.  Nydelig strand i  en liten bukt og derfor er det stort sett lite bølger og grønt flagg.

«Our beach» is  Le Caleta/Cabo Roig . The best beach as far as we van see and just 20 minutes walk from the house.

Dagen etter var vi klare for en ny varm dag på stranda, vi pakket sekkene, og  gikk denne gangen en lengre runde. Brukte ca 60 min til og 20 min hjem. Du verden så varm man blir av å gå i denne varmen, at det i tillegg er veldig høy luftfuktighet hjelper ikke akkurat.

Later went were the beach, this time we walked by La Zenia beach, along the Mediterrian sea. So nove walking by the Sea. It took us about 60 minutes and 20 minutes home. Felt like a real good work out in 33 degrees celsius.  Etter 2 dager som herr og fru «strandløve» ble vi enige om en strandfri dag søndagen. Ikke at vi var solbrente, men søndager pleier det å være veldig mye mennesker på stranda. Vi gikk derfor en en tur til Zenia boulevard, det største, nye og fineste senteret i Torreviejaområdet.  Etter litt shopping satt vi  oss på en tapas bar i andre etg med utsikt til middelhavet. En mugge med hvit sangria var ikke å forakte da.

After spending two days at the beach we decided to go to Zenia boulevard on sunday. Sundays are the beaches always very crowded, so it was nice to do something else. Zenia boulevard is the biggest, newest and best shoppingcenter in Torrevieja area. And just 30 minutes walk from here. After a little shopping we enjoyed a jar of white Sangria.

Siden har dagene vært tilbrakt på stranda, ettermiddagene hjemme i skyggen og kveldene på restaurant.

The next days has been spent at the beach in the daytime and eating dinner in restaurant in the evenings.

Tirsdag var vi hjemme, det var skyet og kraftig vind i morges (28 grader ), og tro det eller ei, vi frøs litt i det vi gikk opp fra vannet etter morgenbadet! Ha ha ha, det skulle vel ikke være mulig?  Ruslet en tur til Zenia boulevard. Fikk handlet litt på Kiko.

On thuesday we stayed home, the weatherforcast said it should rain. No rain, but cloudy and very windy. After morningbath we actually felt a little cold, belive it or not! Later we walked to Zenia boulevard. Got me some items from Kiko. It has been very little knitting. But i knitted little at the plane.

Strikking har det blitt lite av, strikket litt på flyet ned.

It has been very little knitting. But i knitted little at the plane.

Skal bli en klut, så får vi se nåe den blir ferdig! Her går det mest i lesing. Har lest tre bøker.Kniv med Jo Nesbø, Gullburet av Camilla Läckberg og til slutt den siste boken om Elling. Ønsker dere alle en fortsatt god sommer.

This is going to be a cloth. Time will show when I finish it.  What I like, specially here in Spain, is reading. I have finished 3 books, the knife by Jo Nesbø and to more. Wishing you all happy summer .