Bloggnorge.com // Strikkehege

Strikkehege

Strikking <3

Norgesferie – del 3

Kategori: Strikk og lignende | 0 kommentarer » - Skrevet onsdag 12. august , 2020 kl. 19:26

Hei igjen – da har vi kommet frem til Haugsund. Litt spontant tok vi inn på Thon Hotel saga, og det var digg. Planen var en helt annen overnattingsløsning, mye billigere men ikke noe for oss. Hotellet ligger sentralt i sentrum mellom vår frelsers kirke og brygga. Etter innsjekking søndag ettermiddag, gikk vi ut. Gikk litt rundt  og gjorde oss kjent for så å spise middag på brygga. Jeg har vært en del ganger i byen før, men da sett mest innsiden av ulike haller ( i regi av rytmisk gymnastikk som utøver, dommer og trener). Mandag morgen våknet vi til knallvær, vi dro av gårde til Avaldsnes etter frokost. Hadde bitt anbefalt en del ting å gjøre av Øyvind, vår lokale gravsteinmontør , på Avaldsnes og medarbeider i Saga begravelsesbyrå , som vi  møtte på søndag.Og for en dag vi fikk.

Først dro vi til Olavs kirken, vi fikk ikke gått inn da den var stengt men fikk tatt noen bilder.

Her er vi på vei over til Karmøy

Saga sitt lokale på Avaldsnes . Måtte selvfølgelig innom en tur og hilse på. I flg historien er Avaldsnes hovedsete til Harald Hårfagre, han som samlet Norge til et rike.

Bautasteinen som står lenestol inntil veggen er kalt Jomfru Marias synål, som dere kan lese om her,

Vi var også på Norvegen historiesenter. Veldig interresant.

Deretter var vi på Vikinggaarden, ingen bilder derfra, var ikke sååå interessant. Deretter gikk turen til Åkrasanden, og for en strand!!! Fineste stranden vi har vært på i Norge, faktisk 18,5 grader i vannet , og vi badet selvfølgelig.

Her var vi et par timer før vi dro tilbake til byen. Vi avsluttet dagen med middag på Indisk på brygga, nydelig mat.

Vi er bare så heldige med været. Har vært nydelig sommervær siden vi kom. To be continued….